.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستورالعمل‌های سخنرانی در مساجد

سازمان رسیدگی به امور مساجد با ارسال دستورالعملی، سرفصل‌های سخنرانی ائمه جماعات را در ماه‌های محرم و صفر تعیین کرد.

حسین ابراهیمی رئیس این سازمان در گفت‌وگو با خبرآنلاین، از هفت باید و نباید تعیین شده برای ائمه جماعات مساجد خبر داد و گفت: در این دستورالعمل آمده است که باید به خطابه‌هایی در باب فلسفه قیام عاشورا بپردازندۀ به برگزاری نماز‌های جماعت باشکوه بویژه در نوبت‌های صبح در دو ماه محرم و صفر اهتمام بورزند.

وی با بیان اینکه تاکید بر برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا نیز یکی دیگر از این بایدهای تعیین شده از سوی سازمان رسیدگی به امور مساجد است، ادامه داد: از سخنرانان در مساجد خواسته‌ایم که از منابع موثقی همچون کتاب‌های حماسه حسینی نوشته شهید مطهری و مجالس شوشتری استفاده کنند. هدایت هیات‌های عزاداری به منظور آنکه فعالیت‌هایشان در چارچوب موازین شرعی باشد، اختلاطی میان زنان و مردان بوجود نیاید، تصاویر جعلی منسوب به ائمه را بکار نبرند و از آلات موسیقی استفاده نکنند.

ابراهیمی از لزوم حضور ائمه جماعات در هیات‌های مذهبی به عنوان یکی دیگر از این بایدها و عدم بکارگیری علائم در عزاداری‌ها به عنوان یکی دیگر از نبایدها یاد کرد.

رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد در پاسخ به اینکه آیا در این دستورالعمل برای سخنرانان تعیین کرده‌اید که در چه چارچوبی حرف بزنند؟، گفت: سه سرفصل با عنوان‌های «انقلاب اسلامی»، «اصلاح الگوی مصرف» و «ماه‌های محرم و صفر» تعیین کرده‌ایم.

به گفته وی در سر فصل انقلاب از سخنرانان و ائمه جماعات خواسته شده است که با توجه به مسائل بوجود آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری در این موضوعات حرف بزنند: انقلاب اسلامی و فتنه‌های اخیر، نقش منحصر به فرد ولی‌فقیه در مواجهه با اقدامات ضد اسلامی و غیر ملی، مظلومیت انقلاب و رهبری در حوادث اخیر، رویارویی همه جانیه نظام استکبار با نظام جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر، تبیین ابعاد فتنه در حوادث اخیر، از بین بردن مرز حق و باطل با تفکر غیرقابل قبول تکثرگرایی، راههای جلوگیری از سوء استفاده دشمن از احساسات مذهبی مردم و نقش عافیت طلبی خواص در حوادث اخیر و مقایسه آن با موارد مشابه تاریخ اسلام.

البته تطبیق انقلاب اسلامی ایران با نهضت امام حسین، استفاده از نهضت امام حسین برای افزایش بصیرت مردم، بیان عبرت هایی از عاشورا و بررسی دیدگاه قرآن درباره هم‌نوایی در گفتار با منافقین نیز در این سرفصل در نظر گرفته شده‌اند.

ابراهیمی در گفت و گو با خبرآنلاین پس از اعلام محورهای جزئی‌تر سرفصلی با عنوان اصلاح الگوی مصرف، به برشماری جزئیات محورهای سخنرانی در سرفصل «ماه‌های محرم و صفر» پرداخت که علاوه بر موارد تاریخی‌ای در باب قیام عاشورا و چگونگی زنده نگه داشتن آن، شامل مواردی همچون «تبیین ابعاد شکل گیری فتنه در حوادث پس از انتخابات»، «امام حسین و اصلاح طلبی»، «ایرانیان و مساله فناوری هسته‌ای با اقتدا به امام حسین»، «ولایت فقیه، تداوم ولایت پیامبر و ائمه اطهار» نیز می‌شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.